Utbildningscoachen strävar efter att vara en katalysator för kunskapsutveckling och personlig tillväxt.
Med ett coachande förhållningssätt och ledarskap, baserat på vetenskapen och konsten av lärande och potential, vill utbildningscoachen skapa en värld där varje ung person får verktygen att levla upp och äga sitt lärande och sin potential.
Utbildningscoachen mission är att vägleda unga och vuxna att utveckla sitt lärande, utveckling och framtidskompetens genom inspirerande coaching, medveten träning, experimentellt mindset och evidensbaserade strategier.
Jag hjälper dem att äga sitt lärande, tänka innovativt, agera hållbart och frigöra sin fulla potential i en föränderlig värld.
Hamse Jebrir
Lärande är en resa fylld av utmaningar. Min började med en kamp mot prestationsångest, ett fast tankesätt (fixed mindset) och destruktiva studievanor.
Jag fastnade i en loop där jag inte utnyttjade min potential, och saknade både riktning och strategier – men en inre drivkraft, en hunger efter något mer, väckte mitt fokus på utveckling.
Jag började förstå att kunskap och förmågor är nyckeln till frihet, inflytande och flexibilitet. Det jag saknade var inte vilja, utan strategier och system.
Genom att skifta mindset, bygga starka vanor och träna förmågor som grit, reflektion och ansvar, började jag forma ett nytt jag – jag började levla upp och ta ägarskap över mitt lärande och min utveckling.
Jag lämnade gymnasiet med nio F– inte för att jag saknade kunskaperna eller förmågan, utan för att jag saknade rätt mindset och verktyg. Det kunde ha blivit mitt slut, men istället blev det min vändpunkt.
Jag tog en civilingenjörsexamen, därefter en lärarexamen i matematik och teknik. Jag har också lärt mig språk och entreprenörskap.
Det viktigaste jag lärt mig? Det handlar inte om var du börjar – utan hur du tränar och utvecklas varje dag.
Min resa väckte en djup passion: att förstå hur människor förändras, växer och förbättras över tid. Jag började utforska både vetenskapen och konsten bakom förändring och prestation– och fann svaren i coachande förhållningssätt, psykologi och ledarskap.
Min mission blev att lära mig att lära– och lära mig att leda– i en värld där förändring är den nya konstanten och lärande den viktigaste förmågan.
Att kunna lära, lära om och lära nytt kräver mer än inspiration – det kräver uthållighet, system och struktur. Det kräver att vi bygger rätt mindset, skillset och heartset.
Det finns ett gap mellan vad vi vet och vad vi gör. Det är där transformationen sker. Vi behöver inte höra något nytt – vi behöver börja agera på det vi redan vet.
Som utbildningscoach vill jag bidra till ungas resa genom lärande och utveckling – inte genom att ge alla svar, utan genom att ställa rätt frågoroch stötta dem i att hitta sin riktning, motivation och styrka.
I en teknikintensiv och snabbt föränderlig värld kommer soft skillsvara avgörande: problemlösning, reflektion, samarbete, kommunikation och karaktär.
Jag vill guida unga till att utveckla de kunskaper och kompetenser som framtiden kräver, samtidigt som de formas som hela människor– med självinsikt, ansvar och inre kompass. Genom att möta dem tidigt i deras resa kan jag hjälpa dem att bygga självförtroende, riktning och livslångt lärande.
Med min bakgrund inom matematik, teknik och civilingenjörskap har jag både förmågan och verktygen att inspirera, undervisa och vägleda unga i framtidens kärnområden– från matematikens logik och teknikens tillämpningar till AI:s möjligheter. Jag kombinerar pedagogisk kompetens med praktiska strategier och moderna verktyg, och visar hur lärande kan vara meningsfullt, engagerande och framtidssäkert.
Jag brinner också för innovation och hållbar utveckling– och vill rusta unga med ett framtidsdrivet mindsetsom främjar nyfikenhet, kreativ problemlösning och ansvarstagande. Genom att koppla lärandet till verkliga samhällsutmaningar visar jag hur kunskap kan användas för att skapa lösningar som gör skillnad – för individen, samhället och planeten.
För föreläsning/workshop, kurs och/eller coaching
Copyright © All Rights Reserved